Установка великого заднього колеса на мотоцикл
Кастомні мотоцикли у всі часи цінувалися особливо високо. Творці таких байків при серйозному підході до питання можуть не тільки кардинально змінити дизайн свого «залізного коня», надавши йому особливий стиль, індивідуальність, але і значно поліпшити технічні характеристики. В наші дні для переробок мототехніки використовується безліч способів, технологій, але найбільш популярним залишається зміна діаметру, ширини коліс. Зараз, коли на ринку представлена будь-яка моторезина, простір для творчості особливо широкий.
Що дає установка мотошины більшого розміру?
Найчастіше власники мотоциклів вітчизняного, імпортного виробництва взувають свої байки в диски під мотопокрышки збільшеної ширини. Але іноді практикується зміна діаметра колеса в більшу або меншу сторону. Що дає така зміна при експлуатації мотоцикла, наскільки воно безпечно? Фахівці стверджують, що, змінивши розміри коліс, можна суттєво вплинути на ходові характеристики техніки як в кращу, так гіршу сторону. Використовуючи мотошины більшого, ніж передбачено виробником діаметра, власник транспортного засобу серйозно ризикує втратити динаміку їзди. Це особливо актуально для спортивних мотоциклів зарубіжних брендів.
Проблема полягає в тому, що існує пряма залежність між потужністю силового агрегату і тим, покришки мото якого розміру використовуються. В конструкторських бюро розрахунком цієї важливої пропорції займаються висококваліфіковані фахівці, а процес моделювання відбувається на комп'ютерах. Самовільна зміна розміру колеса, найчастіше, приводить до не надто приємним змінам в якості їзди, керованості технікою.
Також впливає на характеристики техніки зменшення діаметра колеса. Зазвичай у випадках, коли власник вирішує купити гуму на мотоцикл менше стандартного, йому варто очікувати погіршення прохідності байка – машина буде просто провалюватися в бруд, пісок, а також постійно пробуксовувати на м'якому покритті. Це пов'язано з тим, що підвищуються питомі тиску, що впливають на дорогу в районі контакту з гумою. На твердих покриттях, швидше за все, таке рішення не покаже негативних результатів, але впевнено можна говорити про це, тільки знаючи характеристики мотоцикла та умови його експлуатації.
Якщо моторезину купити більшої ширини, ніж потрібно, то це позитивно позначиться на розгоні байка на твердих асфальтових, грунтових покриттях. Збільшена площа контакту шини з дорогою майже завжди гарантує відмінний старт з місця, за умови відповідності потужності двигуна параметру колеса. Характеристики силового агрегату – один з основних критеріїв вибору коліс іншого розміру, так як при невисокій потужності мотора можна тільки все зіпсувати.
Передня моторезина – безпека понад «понтів»
До цих пір мова йшла виключно про задніх колесах. А як бути з передніми? Може покришка для мотоцикла іншого розміру, встановлена попереду, позитивно вплинути на якість їзди? Переднє колесо будь-якого мотоцикла, яке є веденим, виконує такі важливі функції:
- забезпечує керованість;
- гарантує стійкість байка в поворотах;
- «тримає» дорогу;
- чинить опір бічному зносу.
Враховуючи всі наведені вище параметри, стає ясно, чому моторезина, купити яку пропонують на ведене колесо, має дещо відмінний від заднього, профіль та інші протектори. Експерти не радять змінювати характеристики передніх коліс в будь-яких типах мотоциклів, так як це не тільки марно, але ще небезпечно для життя. На невеликих швидкостях і сухому твердому покритті, такі колеса можуть вести себе не гірше стандартних. Але при великих швидкостях і на мокрій дорозі їх поведінка стає непередбачуваним, небезпечним.
Кожен мотоцикл – це результат роботи багатьох експертів у галузі механіки, матеріалознавства, аеродинаміки і, звичайно ж, безпеки. Всі вузли, деталі байків зараз не тільки моделюються в комп'ютерних системах, але і випробовуються, як на спеціальних полігонах, на стендах, оскільки в реальних умовах. Дуже сумнівно, що власник мотоцикла або навіть «експерт» в області ремонту, тюнінгу мототехніки, зможе впоратися із завданням краще фахівців Yamaha, Honda або JAWA, запропонує кращий, при цьому безпечний для мотоцикліста варіант.
Як правильно замінити колесо в мотоциклі на велику?
Але як бути в тому випадку, якщо все-таки дуже хочеться змінити свій байк до невпізнання? Будь-які колісні диски і мотошины купити не проблема, а от з правильним підбором виробів іншого розміру, як правило, виникають проблеми. Єдине вірне рішення при змінах в конструкції будь-якого транспортного засобу, в тому числі мотоцикла, – це отримання схвалення на переробку від виробника. Це саме той тернистий довгий шлях, який обрали для себе офіційні виробники фантастичні за красою американських кастомов, такі як легендарний Chopper і належить Кіану Рівзу бренд Arch.
Цей шлях нелегкий, дорогий, особливо для приватної особи, так якщо конструктори великих компаній і захочуть спілкуватися з вами, то вимагатимуть якісно виконані креслення, розрахунки, покликані обґрунтувати заміну стандартних коліс. Досвід багатьох «кулібіних» показує, що листування з компаніями-виробниками може тривати місяці або навіть роки, але шансів на позитивну відповідь зовсім небагато.
Саме тому майже всі зміни, які вносять в конструктив наші і зарубіжні мотоциклісти, кастомайзеры – це чистої води самодіяльність, часто небезпечна. Щоб знизити ризик під час самовільної заміни коліс іншим діаметром, можна лише порекомендувати використання самої високоякісної гуми. Мотошины купити в Україні зараз не проблема для будь-яких коліс, економія на цих деталях техніки може обійтися набагато дорожче покупки.
Інші статті
- Навіть якщо вам з якихось причин прийде в голову, що покришка для мотоцикла може бути встановлена на авто, у вас це банально не вийти хоча б тому, що типорозміри точно не співпадуть. Автомобілі, мотоцикли мають різні диски по діаметру.
- Принципи, згідно з якими обкатується гума мотоциклетна, засновані на фізичних властивостях компаунда, з якого виготовлені ці вироби і підтверджені експертами найбільш відомих світових брендів, що випускають шини для мототехніки.